کاغذ رنگی

پژمان ابراهیمی؛ از استارتاپ تا اسمارت آپ

پژمان ابراهیمی؛ از استارتاپ تا اسمارت آپ

من مهندس پژمان ابراهیمی، متولد هفدهم شهریور ماه ۱۳۶۹ هستم. شاید کلیشه‌ای به نظر برسد، اما برخلاف خیلی از دانش‌آموزان، در هیچ یک از پایه‌های تحصیلی ریاضیات برای من یک درس دشوار و دوست‌نداشتنی نبود. علاقه به رشته‌های مهندسی باعث شد در دوره دبیرستان، رشته ریاضی و در دانشگاه رشته مهندسی صنایع را انتخاب کنم و این رشته را تا کارشناسی ارشد ادامه دهم.

شروع فعالیت‌های حرفه‌ای آموزش

فعالیت حرفه‌ای من در حوزه آموزش و تدریس ریاضی از سال 1387 شروع شد. آن زمان متوجه شدم خیلی از خانواده‌ها به تحصیل فرزندشان در مدارس تیزهوشان تمایل بسیار زیادی دارند؛ این در حالی بود که اغلب آموزشگاه‌های فعال در حوزه تدریس ریاضی با عملکرد ضعیفی که داشتند، نه تنها کمکی به دانش‌آموزان نمی‌کردند، بلکه آن‌ها را از مسیر یادگیری منحرف و دلزده کرده بودند. بنابراین به طور ویژه شروع به تدریس خصوصی ریاضی برای قبولی در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان کردم.

بعد از مدتی که به طور جدی در حوزه آموزش و تدریس خصوصی آزمون ورودی مدارس تیزهوشان فعالیت ‌کردم، با خانواده‌هایی آشنا شدم که دغدغه قبولی فرزندانشان در آزمون ورودی مدارس برتر و غیر انتفاعی خاص را داشتند.

باز هم ضعف آموزش و کمبود مراکز و آموزشگاه‌های معتبر برای تدریس ریاضیات باعث تنها بودن دانش‌آموزان در این مسیر حساس و مهم بود. بنابراین با تلاش، تحقیق و پیگیری‌های فراوان با سبک آموزشی تک‌تک مدارس برتر و غیرانتفاعی ویژه تهران آشنا شدم و به طور اختصاصی روی متدها و تکنیک‌های آموزش آن‌ها تسلط پیدا کردم.

با این شیوه توانستم سبک آموزشی خود را به تناسب نوع آموزش و سوالات آزمون ورودی این مدارس طراحی کنم. همین شیوه باعث شد دانش‌آموزانی تحت آموزش من قبولی‌های فراوانی در این مدارس داشته باشند. به این ترتیب توانستم به دانش‌آموزان بسیار زیادی کمک کنم تا مسیر آموزشی خود را در این مدارس پیدا کنند.

دوشادوش با دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی

همراهی من با دانش‌آموزان تنها به ورود به مدارس برتر محدود نشد. چراکه پس از مدتی متوجه شدم گروهی از دانش‌آموزان که در مدارس برتر در حال تحصیل هستند، برای پیدا کردن دبیر خصوصی ریاضی که به تناسب سطح علمی و کیفی آن مدرسه تدریس کند، با چالش‌های جدی مواجه هستند. بنابراین پس از تحقیق درباره نحوه تدریس آن‌ها و پیگیری‌های بسیار زیاد به سبک آموزش، سطح علمی و مباحث تدریس شده در این مدارس به طور کامل مسلط شدم و توانستم در طول تحصیل در مدارس برتر تهران هم مسیر علمی دانش‌آموزان را هموار کنم.

پژمان ابراهیمی

همراه دانش‌آموز؛ حتی شب قبل امتحان

یکی دیگر از چالش‌هایی که دانش‌آموزان با آن روبه‌رو بودند، حضور دبیر ریاضی برای رفع اشکال در شب امتحان بود. بعضی دبیران امکان همراهی دانش‌آموزان در ساعات و روزهای قبل امتحان را نداشتند و گاهی هم علی‌رغم آن که مدرسان ریاضی در شب امتحان کنار دانش‌آموزان حاضر بودند، اما از نظر دانش و تجربه، توانایی کافی برای حل نمونه سوالات موردنظر دانش‌آموز را نداشتند.

چراکه نمونه سوالات آزمون ورودی مدارس برتر تهران از نظر سطح علمی و شیوه طرح سوال نسبت به مدارس دیگر بسیار متفاوت هستند و خیلی از دبیران ریاضی با شیوه آموزش و کار این مدارس آشنایی ندارند. در این شرایط سعی کردم شب قبل از امتحان هم کنار دانش‌آموزان باشم تا با اطمینان‌خاطر بیشتری برای آزمون ورودی این مدارس آماده شوند و بتوانند پاسخ سوالات چالش‌برانگیز را در همان لحظه دریافت کنند.

مدرسه یا دانش‌آموز؟

در تمام طول مسیر آموزش و تدریس خصوصی ریاضی سعی کردم نسبت به شیوه‌های آموزش مدارس برتر تهران، نوع سوالات آزمون ورودی، سطح علمی و تغییرات آموزشی یا درسی آن‌ها همیشه به روز باشم تا دانش‌آموزان برای قبولی در آزمون ورودی این مدارس با مشکلی مواجه نشوند.

اما گاهی هم پیش می‌آید که علاوه‌بر دشواری‌ها و پیچیدگی‌های آزمون ورودی مدارس، بعضی دانش‌آموزان هم دچار اختلال در یادگیری، بیش‌فعالی، عدم تمرکز و... هستند. من با راهنمایی‌های پزشکان و روانشناسان توانستم شیوه آموزشی ویژه‌ای را به طور اختصاصی برای این گروه از دانش‌آموزان پیش بگیرم. متد آموزشی دقیقی که با نظارت گروهی از روانشناسان آن را اجرا کردم، باعث شد این گروه از دانش‌آموزان هم بتوانند به راحتی شانس قبولی در آزمون ورودی مدارس برتر را داشته باشند.

من و گروه مدرسان کاراتدریس به لطف سال‌ها تجربه، دانش و آموزش به دانش‌آموزان مختلف، بر شیوه‌های آموزش هر مدرسه، نحوه تعامل و تدریس ریاضی متناسب با ویژگی‌های فردی هر دانش‌آموز و... مسلط هستیم. پس تفاوتی ندارد دغدغه والدین ویژگی‌های شخصیتی خاص فرزندشان باشد یا شیوه آزمون ورودی مدرسه دلخواهشان؛ در هر صورت من و تیم کاراتدریس بهترین شیوه آموزش را به تناسب وضعیت دانش‌آموز و مدرسه موردنظر پیش خواهیم گرفت.

حل تمرین، حل تمرین و باز هم حل تمرین

یکی دیگر از خدماتی که در طول سال‌ها آموزش متوجه ضعف و جای خالی آن شدم، همراهی دانش‌آموزان برای حل نمونه سوالات و تمرینات مختلف است. خیلی از دانش‌آموزان مباحث ریاضیات را به طور کامل یاد گرفته‌اند و روی مفاهیم تسلط دارند، اما گاعی در حل تمرینات با مشکل مواجه می‌شوند و به کمی راهنمایی نیاز دارند یا پس از حل نمونه سوالات به دبیری نیاز دارند که پاسخ آن‌ها را بررسی کند تا از راه حل خود مطمئن شوند. بنابراین بخش حل تمرین را راه‌اندازی کردم.

حالا این گروه از دانش‌آموزان می‌توانند نمونه سوالات چالشی خود را برای تیم کاراتدریس ارسال کنند تا با همراهی دبیران حرفه‌ای و کاربلد این تیم به پاسخ سوالات دست پیدا کنند، آن را درک کرده و نکات پنهان در سوال را به خوبی یاد بگیرند.

ریاضیات و کنکور

وقتی توانستم به دانش‌آموزان برای قبولی در آزمون ورودی مدارس برتر و تیزهوشان کمک کنم، خود را در مسیر دیگری هم محک زدم. ریاضیات کنکور!

کنکور یکی از حساس‌ترین و سرنوشت‌سازترین بخش‌های زندگی خیلی از افراد است. من توانستم با مطالعه، تحقیق و ایده‌پردازی شیوه‌ای برای آموزش و تدریس ریاضیات کنکور ابداع کنم که با استفاده از آن دانش‌آموزان بتوانند در کوتاه‌ترین زمان، تغییر بزرگی در درصد ریاضیات خود ایجاد کرده و به رشته تحصیلی موردعلاقه خود نزدیک‌تر شوند.

مهندس پژمان ابراهیمی

کاراتدریس؛ بایدها و نبایدهای ریاضیات

اگر بخواهم از رزومه کاری خود بگویم، تاکنون در هیچ مدرسه و آموزشگاهی تدریس نکرده‌ام و با توجه به حساسیتی که تدریس خصوصی نسبت به تدریس گروهی دارد، همه تمرکزم را روی این شیوه تدریس و آموزش گذاشته‌ام تا بهترین نتیجه را برای دانش‌آموزان رقم بزنم.

به روز بودن نسبت به تغییرات آموزشی و درسی مدارس برتر تهران یکی از مهم‌ترین بخش‌های آموزش من است. به همین دلیل به صورت هفتگی اطلاعات تدریس ریاضیات همه مدارس برتر تهران مثل جزوه، نمونه سوالات، سوال‌های امتحانی و... را به دست آورده و بررسی می‌کنم تا کوچک‌ترین تغییری از نظرم دور نماند.

همچنین دیدگاه من حین تدریس و آموزش به دانش‌آموزان در وهله اول، کسب نمره بالا برای دانش‌آموز نیست؛ بلکه تقویت پایه درسی، بهبود سطح علمی و یادگیری عمیق مفاهیم نسبت به نمرات برایم از اهمیت بالاتری برخوردار است.

در حال حاضر کاراتدریس یک تیم حرفه‌ای 18 نفره است که با نظارت مستقیم من، آموزش و تدریس خصوصی را پیش می‌برند. حفظ کیفیت تدریس تک‌تک دبیران این تیم و خروجی درخشان دانش‌آموزان آن‌ها به قدری برای من اهمیت دارد که پیش از معرفی دبیر به هر دانش‌آموز، شخصا با دانش‌آموز و والدین او گفتگو می‌کنم. در این گفتگوها حساسیت‌ها، ویژگی‌های اخلاقی و نیازمندی‌های دانش‌آموز را بررسی کرده و به تناسب نیاز او بهترین و متناسب‌ترین دبیر را معرفی می‌کنم تا نتیجه بهتری از این همکاری به دست بیاید.

چراکه معتقد هستم نمی‌شود یک نسخه را برای همه دانش‌آموزان تجویز کرد، بلکه هر دانش‌آموز به تناسب ویژگی‌های شخصی و البته هدف و مدرسه موردنظرش به فرمول خاص خود برای موفقیت نیاز دارد؛ فرمولی که ما در کاراتدریس می‌توانیم آن را بسازیم و در اختیار دانش‌آموز قرار دهیم.

نظر خود را با ما در میان بگذارید


تصویر امنیتی
تصویر جدید

اشتراک‌ گذاری

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

تدریس خصوصی ریاضی

پخش زنده